sCOOL web, organizovaný obecně prospěšnou společností EDUin, prochází ve svém čtvrtém ročníku velkými změnami, některé jistoty ale zůstávají. Účast v soutěži je stále pro všechny školy zdarma, stejně jako účast na konferenci pořádané v sále pražského magistrátu 6. června 2018, kde kromě odborných přednášek budou vyhlášeni i vítězové
soutěže.
Školami oceňovaným přínosem je od minulého ročníku zpětná vazba každé zapojené škole, tedy jakýsi report z analýzy webu, který se odvíjí od jednotlivých kritérií soutěže a je doplněn slovními komentáři hodnotitelů. Každá zapojená škola bez ohledu na kvalitu svého webu získá hodnoticí zprávu na míru s konkrétními doporučeními.
Změna webu soutěže
Odborníci na webové uživatelské rozhraní a prožitek z něj (anglická zkratka UX – user experience), které jsme za tímto účelem oslovili, provedli uživatelské testování a dospěli k názoru, že kritéria dobrého webu, v nadsázce označovaná jako „pravidla slušného chování školního webu“, jsou uživateli vnímána především jako kritéria soutěže a mnohem méně jako samostatně stojící nástroj, který každé škole umožňuje i bez účasti v soutěži evaluovat vlastní školní web a začít pracovat na jeho zlepšování. Web soutěže www.scoolweb.cz tedy doznal zásadnějších změn, které mají tento posun ve vnímání více zdůraznit.
Ochrana osobních údajů v hledáčku ročníku 2018
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, v angličtině General Data Protection Regulation, známé pod zkratkou GDPR, nabývá účinnosti 25. května 2018. Jedná se o právní rámec ochrany osobních údajů platný na celém území EU, který hájí práva občanů proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. Právě změny v oblasti ochrany osobních údajů, které se týkají problematiky školních webů, jsou hlavním zaměřením 4. ročníku soutěže sCOOL web 2018.
Bezpečnost a ochrana osobních údajů byla součástí kritérií soutěže od začátku, nicméně pro rok 2018 jsme se spojili s právníky a IT specialisty zaměřujícími se na problematiku GDPR a do kritérií dobrého webu promítli další důležitá doporučení v oblasti ochrany osobních údajů, která se školních webů týkají. Zároveň jsme ve spolupráci s marketingovými specialisty společnosti Než zazvoní provedli revizi všech kritérií s přihlédnutím ke změnám, které v oblasti vývoje nových médií, technologií, marketingu a legislativy za poslední roky nastaly. A těch nebylo zrovna málo.